خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

تروئیکای اروپا بجای طرح مسائل جدید برای مذاکره، پاسخگوی تعهدات برجامی خود باشند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد طرف های برجامی بجای طرح مسائل جدید برای مذاکره با ایران، پاسخگوی تعهدات برجامی باشند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با مذاکرات جدید در مورد فعالیت های هسته ای کشورمان و شکل گیری برجام پلاس، گفت: اروپایی ها تصور خامی دارند که با اجرای سیاست چماق و هویج می توانند امتیازات بیشتری از جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: غربی ها باید تاریخ را مرور کنند زیرا دو رئیس جمهور قبلی ایالات متحده تلاش زیادی کردند تا با بهره گیری از سیاست مذکور، توافق هسته ای برجام را تحت تاثیر قرار دهند اما موفق نشدند امتیاز بیشتری از ایران دریافت کنند.



وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد امروزه کشورهای حاضر در برجام اعم از انگلیس، آلمان و فرانسه باید پاسخ دهند چرا به تعهداتشان عمل نکرده اند، نه اینکه صحبت در مورد مسائلی مانند حوزه موشکی، دفاعی و حتی نفوذ منطقه ای کشورمان را به میان بکشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اروپایی ها توان لغو تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکایی ها علیه ملت ایران را ندارند، چطور می توانند از مذاکرات مجدد صحبت کنند، افزود: کشورهای غربی بدانند اگر در مهلت قانونی تعیین شده از سوی قوه مقننه، تغییری در رویه و رویکردشان صورت نگیرد، مطابق قانون میزان غنی سازی و دسترسی بازرسان دچار تغییر خواهد شد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی ها نمی توانند آنچه که با سیاست لبخند به دست نیاوردند، با سیاست افزایش فشار به دست بیاورند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312686
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار